lördag 8 december 2012

Den om lussebullarna


Jajakvinnsan!
Nu blev det äntligen av! Fastän jag glömde köpa saffran igår och inte kunde köpa ägg eftersom jag måste ha ryggsäck när jag handlar numer, så jag fick be kära mor handla åt mig. Och efter en extremt lång dag (känns det som, i alla fall) med massor av svordomar och mjöl på golvet, så blev de äntligen klara.
Jag har lånat ut min KA och fick en annan assistent istället och den fungerade inte som utlovat, därav svordomarna. Jisses vad arg jag har varit! 
Men de smakar gudomligt! Jag provade Leilas nya (??) recept och man nästan dör lite när man äter dem! Fantastiskt goda och värda alla eder som hördes från min mun idag.


Och hur glad blir man inte när Mini-Me skriver helt själv i sin skrivbok?
Det enda jag hjälpte till med var att ljuda lite så vi fick rätt bokstäver, resten gjorde han själv, lilla älskade unge!
När jag försöker stoppa honom i säng nu, så får jag bara höra: Men mamma, vi har ju faktiskt ingen tid att passa imorgon! 
Det är sant och där försvinner liksom alla mina andra argument. Bara att inse, hemmet har fått en ny "herre"!
En som mäter strax över 130 cm, väger ca 30 kg och har 36 i skor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar