fredag 7 december 2012

Den om en fredag



Idag är det fredag, känner ni det?
Det gör jag, är så där sista-dagen-i-veckan-trött, så där så ögonen går i kors och det känns som om jag ska somna hela tiden. Vilken vecka det har varit! 
LIAn har varit underbar! Jag har varit med på mottagningen och de söta sköterskorna plockade "godbitarna" på alla doktorernas listor och puttade in mig på alla möjliga undersökningar. Jag har klämt på knutor, tittat in i en urinblåsa, hållt i Vacpumpeslangar och pratat med patienter och blivit helt hög på adrenalin! 
Jag har alltid varit liiite ogillande mot sår och äckelpäckel, men att ha klarat av alla de där undersökningarna var som att få en vitaminspruta rakt in i blodomloppet! Helt fantastiskt! Jag var så speedad att jag inte ens kunde prata!

Japp, det var ju samma dag som Mini-Me kom hem med lössen och det kanske var bra att jag redan hade lite extra energi så jag klarade av både hårtvättandet och tvättandet av allt han varit i kontakt i (mer eller mindre). Nu är han lusefri och nyklippt. Det behövs liksom lite kortare hår ett tag nu, så vi kan kolla det ordentligt nu och min käre far fick kolla igenom mitt hår igår, då vi helt plötsligt insåg att kära mormor hade fått påhälsning också. Och det kliar verkligen på mig hela tiden jag tänker på det, måste påminna mig själv om att jag inte har något i håret. Morfar har så kort hår, så det är inga löss som tycker det är trevligt på kalfjället, vilket är tur för honom! Eller som min bror skrev idag: "Är väl inte konstigt att farsan klarade sig, behöver man inte ha hår för att få dem?" 

Nu vankas helg och imorgon blir det lussebullsbak! Ska prova Leilas nya recept, med grädde i, låter fluffigt och gott, återkommer med resultatet imorgon!

Så ha en myspysig fredagskväll, det ska vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar