söndag 23 december 2012

Den om jag och Klass 2-varningar





Ja, jag vet inte vad det är med mig och Klass 2-varningar i Skåne, men av någon anledning lyckas jag alltid komma på att jag glömt något från affären så fort de varnar för snökaos här...
Ytterligare en gång var det bara att pälsa på sig och gå iväg till affären och handla (igen) och sen hem igen och skaka av sig snön. 
När det snöat ett tag så fick jag för mig att jag skulle försöka ta lite kort på yrvädret. Och min underbart vackra nya kamera höll på att hamna över räcket för jag kunde minsann inte fatta varför det inte gick att fotografer! Inte nog med att jag hade glömt att stänga av kameran så batteriet höll på att dö, jag kunde inte alltså inte ta kort heller. Svart blev det... Och jag trodde jag skulle bli galen! Där står jag, på balkongen, med min kamera, snö från alla håll och bilderna blir svarta!! Blixten fungerade inte heller...
...men om man tar bort linsskyddet så blev det ju bättre...

Imorgon är det äntligen Dagen D, eller Dagen J, kanske blir mer rätt.
Här ska vi bara mysa runt och göra ingenting, spela spel och titta på film, äta när vi vill och vad vi vill. Inga fancy parties eller hela tjocka släkten, julfrukost med mormor och morfar och sen bara jag och sonen!
Ska bli såå skönt!

Men om det inte blir något mer inlägg förrän imorgon kväll, så önskar jag alla en 
God Jul!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar