söndag 16 december 2012

Den om äkta julstämning







Jag lovade ju lite bilder, nu fick det bli på teatern eftersom man inte får fotografera under tiden familjen Saxell spelar. Och jag hade hoppats på att de skulle signera sin julskiva efteråt så jag kunde be om ett kort då, men inte i år. 
Ystad har en fantastisk vacker teater och jag kan sitta där i timmar och titta på detaljerna och bara finnas till. Som jag önskade innan så sjöng underbara Tessa min favoritsång och jag kan erkänna att jag grät. Den är så vacker och den stämmer så bra in på mig just nu och ja... den är bara fantastisk! 

Ja, detta är en tradition som jag inte vill vara utan, det blir liksom inte riktigt jul om inte jag får sitta i deras vardagsrum och höra sångerna jag kan utantill och skratta ikapp med dem och även fnissa åt felsteg och små skämt och överraskningar som ibland kan bli hur galna som helst. Det är bara ett måste att gå dit och för två timmar, får vara en hedersgäst i Saxells soffa.


I år var kulissen lite annorlunda, eftersom familjen nyss flyttat till nytt hus. Men soffan, lampan, soffbordet och flygeln är de samma som alla andra år och det blev lite extra stämningsfullt i år med de fina "stjärneljusen" utanför fönstren. 

Tack, ni underbara! Nu kan julen börja på allvar.

1 kommentar:

  1. Vilken fin salong, och fina bilder!
    Härligt med återkommande saker som man bara måste göra eller se för att rätta julstämningen ska infinna sig.
    Vilken trevlig kväll !

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera