söndag 9 december 2012

Den om stormvarning


Nähä, jag går inte ut idag!!
Det är stormvarning klass 1 här i Skåneland och det har redan varit strömavbrott i vissa delar av stan, grannens antenn svajar som en metronom och vinden viner runt fönstren. Så inte en chans! Jag lämnar inte värmen här inne idag!



Däremot är det ett perfekt väder för film, lussebullsfika och mys i soffan med filten upp till öronen! 
Vi har pratat lite om att göra lite julgodis idag, jag och sonen, vi får väl se om vi orkar eller om vi bara passar på att göra ingenting. Det är ganska viktigt det också, att göra ingenting. Vi far och flänger hela veckans dagar och även om jag kan "hålla igång" på lördagarna också, så märks det när det blir söndag, för då går luften ur mig helt! 
Det är nästan omöjligt att vakna och resten av dagen går i en extremt sakta lunk. Mini-Me går upp och lägger sig i sin fåtölj, sätter på tv:n och pratar med mig, jag svarar halvsovande och när han (efter ett par timmar) blir hungrig, då ser han till att jag kommer upp! Världens bästa överenskommelse, tycker vi!


Nä, denna söndag tar vi det bara lugnt!
Låt stormen vina, låt snön komma sidledes, låt drivorna lägga sig!

Vi ska ingenstans alls!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar