söndag 16 december 2012

Den om härliga människor

Kilroy was here!

Imorgon är det måndag igen men jag ska inte gå tillbaka till de härligaste människor jag träffat på länge... LIAn är slut och sista veckan i skolan börjar. Tenta på tisdag, datalektion innan jul, hemtentan ska in och sen tar jag ledigt över julafton för att sätta igång igen med alla rapporter och andra uppgifter som ska in i januari, så mycket ledighet blir det inte för den här bloggande mamman. 
Vi får se om datorn till och med behöver följa med till Ödeshög i mellandagarna men jag hoppas den får vara kvar hemma, den väger ju ett ton...! Vi har börjat räkna ner inför vår resa, det ska bli så härligt att få krama fyrbentingen igen och träffa den underbara familjen och deras födelsedagsgris. Tiden går så fort, Scubbe har redan varit Kungen av Hästgården i 4 månader, Mini-Me är mest orolig över att han inte ska känna igen oss, men det tror jag inte är några problem, vår lillebror har inte glömt oss, det är jag säker på.

Idag blir det fler härliga människor.
Jag och mor ska gå på vår årliga julkonsert med familjen Saxell på Ystads Teater. Ni vet, de jag skrivit om förut, de som plockar ner hela sitt vardagsrum till teatern och sjunger julsånger. Det har blivit lite av en tradition för oss att gå på konserten, jag klarar mig inte utan den. Jag hoppas på att få höra min absoluta favoritlåt i år, de spelade inte den förra året, så jag håller tummarna nu. Då kommer jag gråta en liten skvätt, det gör jag här hemma när jag lyssnar på skivan. Lovar att försöka få ett par kort från konserten i eftermiddag så ni får se hur det kan se ut när man flyttar ett vardagsrum till en teaterscen.

Men först blir det julmarknad. 
Ha en härlig tredje advent så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar