onsdag 26 december 2012

Den om julfika och Nya Zeeland


3 x mothers!
Idag har vi haft julfika hos mor min, och ja, ser ni, för första gången med på bild i bloggen! 
Hon till vänster, är mor till den där lilla sötnöten från Nya Zeeland, hon längst till höger, är mor till modern till sötnöten, vilket endast lämnar hon i mitten - det är min mor det! Hon till höger (som även är min handledare på min LIA) och hon i mitten, är grannar. Sötnöten här under är den gulligaste lille 2-åringen i Ystad just nu!







Lite skeptiska blickar från dem båda - en till i nästan samma storlek... Vem kan det vara? Och liknande namn, så jobbigt det blev nu... Men tillslut lekte de kurragömma hemma hos Mini-Me's mormor och morfar, medan vi andra satt och skrek i högan sky och klappade händerna så fort Lill-J hittade Stor-J. Och Stor-J spelade ut hela sitt register idag, sprang mellan rummen så det blev fartränder efter honom på fotona och lillis efter, hukandes vid dörren för att se om den andre lurade bakom hörnet och skrek av förtjusning så fort min sötnöt hoppade fram och skrek bu! Och så höll de på, tills båda var trötta och svettiga, då kom trollerilådan fram istället och båda satte sig och klurade med varsin liten pysselsak.





Nu är jag lite slut i pannan, efter att ha växlat engelska och svenska i flera timmar och fnissat åt killarna som busat och lekt och sagt hejdå och hej och bye bye och vinkat och sprungit och kastat sig in under bordet och bakom fåtöljer. 
Men så ska det vara, om man varit på bullkalas så där en eftermiddag mellan jul och nyår.
Nu stundar sjukhusbesök, tvätt, packning och snart snart snart sätter vi oss på tåget upp till vår fyrbenting.
Men idag får det räcka med aktiviteter, ryggläge i soffan - check!

God fortsättning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar