tisdag 25 december 2012

Den om att inte kunna reglerna


Regler... Herregud vad de kan vara svåra att förstå!
Vi, jag och Mini-Me, ville ju så gäärna spela julklappsspelet igår efter att vi hade byggt ihop det, men det visade sig svårare än vad man kan tro! Det visar sig att det inte bara är att läsa innantill, de går inte att förstå ändå! 
Är det någon som spelat detta spelet och kan förklara för mig? Kan ju vara så att jag krånglar till det värre än vad jag borde. Vi har i alla fall förstått att man ska ha samma färg på kristallerna som man har tagit i första rundan eller veta var de finns under de "gömda" tälten, för att kunna ta sig upp för pyramidens väggar och att man inte får hamna på en nivå där det står en mumie eller "bli tagen" av densamme. 
Men, hur i hela världen tar man sig upp när man inte vet var de gröna kristallerna eller blå och lila är någonstans? Och om det är mumier på alla sidor på pyramiden och på alla de översta nivåerna, hur får man bort dom då? Och varför ska man stå i hörnen ena gången och sen i mitten om man byter sida? 

Nä, jag fattar inte... Och vi försökte länge ändå, att förstå oss på det, testade lite hit och lite dit, insåg att vi gjort fel någonstans och inte hjälpte det heller, för vidare kom vi inte... 

Så, kan någon hjälpa oss? 
Vi får ta ett extra ryck när vi kommer hem från vår tripp till Scubbe och hans nya familj, men tips mottages med tacksamhet!

Nu blir det Änglagård 3 och lussebullar och ryggläge i soffan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar