måndag 24 december 2012

Den om en God Jul


Tänk vad roligt det är med tomtebloss!
Jag har helt glömt av denna sprakande pinnen! Min mor tog med sig ett paket till vår Julfrukost och jag vet inte hur många vi brände av. Sonen höll sig på avstånd, han var lite rädd för sprakandet men vågade i alla fall hålla ett en liten stund, rakt ut från sig. Blosset var närmre mig än honom, kan jag meddela.


Vi tyckte vi skulle göra något annorlunda i år. 
Eftersom jag och sonen går i skolan, är omringade av folk nästan varje dag, intryck och saker man ska lära sig, ställen man ska till och mycket mer, så tyckte både han och jag att vi ville bara tillbringa julafton i varsin soffa, titta på film, spela spel och bara slappa i myskläder! Sagt och gjort, vi bjöd därför mormor och morfar på Julfrukost istället och vid 12-snåret när de gick hem, så var julklappsutdelningen klar och satte oss och spelade julklappsspel och moffade klenetter och chokladpepparkakor. Och när vi inte orkade det mer, så äntrade vi varsin soffa. Vi har ätit vår egen tolkning av julmiddag, sonen valde prinskorv och Cars-pasta, jag gjorde en blandad tallrik med lax, julskinka, prinskorv och stekt ägg. Udda blandning men vi tog det vi var sugna på, helt enkelt.  


Jag hoppas alla har en underbar julafton och att den är precis så där som ni vill ha den och att ni känner er lyckliga och glada och mätta!

Fortsatt God Jul till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar