söndag 2 december 2012

Den om snön som kom tillslut


Så kom den då, tillslut! Snön.
Det började snöa igår när jag själv satt inomhus på en underbart rolig 25-års fest och skrattade så tårarna rann! Och när jag kom tillbaka till staden mitt i natten, så låg snön på marken och kallt som attan var det. 


Idag var det Skyltsöndag här och det verkade som om hela Ystad var på fötterna! Så mycket folk som gått ut, trotsat vädret och handlade och skrattade och värmde sig vid eldkassarna. Dans kring stora granen, glögg och julkransar, hundar, ungar och snöslask i varenda affär.
Själv var jag mer än livrädd för att ramla, så min underbara gångstil idag hade passat i Monty Pythons "Silly walks". Slask bli glashalt och jag har inga dubbar på kryckorna så de fick stanna hemma.


När Mini-Me och jag gick till hans pappa i fredags så var det ju ingen snö ute, så vi tog ju inte med termobyxorna. Fanns ju ingen anledning! Men Hoppsan Kerstin vad vi fick äta upp det! Och inte nog med att byxorna inte var med, skorna han har passar för höst, inte vinter, så det var ju bara att möta upp far och son och börja leta i det väldigt utplockade sortimentet. Det är minsann inte lätt att hitta skor i storlek 36 till en 6-åring, som inte ser ut som flickskor. Och eftersom alla familjer i hela stan tänkte samma sak idag, så blev det ju inte lättare! Men, trägen vinner! Men herregud vilket pris.... 




Eftersom jag inte kunde förstå varför jag inte kunde hitta alla julsakerna så gav jag mig upp på vinden när jag kom hem. Den här lilla familjen på två, har uppenbarligen fyra jullådor!! Vet inte ens hur vi ska få plats med allt i vår lilla tvåa... Det jag inte hade väntat mig, var alla minnen som kom tillbaka... Dessa jullådorna kom inte upp förra året, mitt i flyttkaoset, därför var jag inte helt beredd på alla känslor som sköljde över mig när jag öppnade lådorna...

Men nu är här julpyntat upp till taket, så snöa på!
Vi är redo för julen, Mini-Me och jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar