torsdag 6 december 2012

Den om själens vila


Vackra Skårbykyrka var smyckad med ljus och granris ikväll.
Det var så varmt att det ångade om fönstren och utanför syns snön, vit, kall och skimrande.
Idag hann jag montera isbroddarna på mina kryckor så jag ska slippa halka runt som Bambi på hal is när jag går ut. Det hade väl sett ut, det - inte kunna kontrollera varken två eller fyra ben! 
Men man blir lite mer vinglig med broddarna, de rör sig lite som de vill i isen och släpar in en väldans massa snö. Förutom det faktum att alla andra håller på att snubbla över dem när jag lägger dem ifrån mig.

Efter vi sjungit oss hesa och trötta i den varma mysiga kyrkan och lyssnat till en av mina favoritpräster, Christina, när hon påminde oss om att faktiskt vila ibland också, julen handlar inte bara om stress, presenter, granar och "Hur ska jag hinna med allt", utan man måste vila ibland också. Ladda batterierna och slappna av, hämta andan och sänka tempot. I alla fall, efter allt detta myspys så var det dags för det årliga julbordet och som alltid lika trevligt, lika roligt, lika fantastiskt ordnat.

Men nu är jag slut som artist!
Så, god natt, må snön skimra runt er och låt oss alla sakta tempot lite och faktiskt njuta av den vackra månaden vi har nu!

Merry December, to all!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar