tisdag 4 december 2012

Den om äckelpäckel


Urk!!
Fick samtal från fritids precis när jag och mor var på väg dit.
Sonen har löss...

Det är faktiskt första gången så jag borde vara mer tacksam och han fick dem idag, MEN när de säger att de hittat si och så många stora och si och så många ägg, då kliar det på mig, minsann...
Så hämta barn, stoppa honom från att dra på sig mössan igen, tillbaka till sjukhuset och in på Apoteket och köpa något som ska döda dem effektivt. Jag tog hand om lössen som hunden hade (två gånger) och nu sonen, men det blir minsann inte lättare. Jag hatar dem verkligen! 
Äckelpäckel!

Tur i oturen så var tvättstugan ledig ikväll så ner med allt och in med Mini-Me i duschen med medel i håret. Tog inte bara 15 minuter, han satt med det i 30, för han har så tjockt hår och de sa att man bör låta det sitta i längre om det var så. Han var inte helt glad över att duscha en gång till idag när han redan hade duschat efter simskolan, men jag mutade honom med en ny tandborste med dödskallar och taggtråd på (ja, han är lätt att imponera på).

Luskammat honom en miljard gånger och det verkar faktiskt som om medlet har done the trick. 
Come on, work your magic, pleeeeease!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar