torsdag 11 oktober 2012

Den om precis ingenting




Ibland har jag dagar när hjärnan bara inte orkar mer! 
Idag har varit en sådan dag. Började med migränkänningar under hela föreläsningen och illamåendet kom och gick. Blääärk! Inte kul när man behöver vara på alerten! Och mitt underbara knä gör fortfarande ont och jag vet liksom inte hur jag ska sitta för att få lindring... 
När vi satte oss på det fullknökade tåget igen så blev vi bara sittande, helt tysta, Studiekamrat P och jag. Lite musik i öronen för min del, hjärnan vilar och allt blir stilla omkring mig. Det är då det är kul med en massa knasiga fotoprogram i telefonen. Lite klick klick här och lite ändra ändra där och helt plötsligt ser saker och ting annorlunda ut. 

Efter en del "ketchupeffekt" i skolan så har äntligen ketchupen kommit ut och våra kaniner i huvudet har hoppat iväg. Nu är det snart dags att börja skriva på nya rapporten och fila på redovisningsplanen. Men först ska vi ha fredag - eller hur?



Söta Sanna-vännen kom på en ypperligt bra idé!
Hon drog ihop några tjejer som ville ändra sina garderober inför hösten och så hade vi Klädbytarparty hemma hos henne idag! Jag kastade mig ut med kryckorna och bort till Sannis och fyndade nya härliga kläder! Och en lite partyväska också! Tyvärr kunde jag inte stanna så länge, jag skulle på möte med Föräldraföreningen på skolan, men det var så härligt att få krama henne igen! Det var så länge sedan vi sågs och vi hade så mycket att prata om, så medan jag sprang runt och provade kläder och skrämde slag på hennes grannar med mina söta valkar och min haltande gång, så pratade vi om allt mellan himmel och jord! Och sötnöten hade även lagt undan lite kläder till mig som hon tyckte var "jag" och tänk så rätt hon hade - sådana vänner är härliga! Även hennes ena syster hade lämnat en kjol till mig (och baaara mig). 
Jag känner mig så hedrad över att ha så fina vänner!

Nu sitter jag uppe alldeles för sent igen och snart kommer fredagen. Bara 40 minuter kvar egentligen, men vem orkar räkna? Ja, nu tar vi fredagen, eller hur? Sen är det helg!
Jajakvinnsan, sista rycket nu! 
Say it with me - TGIF!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar