torsdag 4 oktober 2012

Den om att "Göra Malmö"

Igår tog jag mig ett par härliga, ensamma timmar med att bara flanera runt i Malmö och både fönstershoppa och gjorde lite riktig shoppi shoppi! Skönt att bara få vara i sitt eget huvud och titta på det jag vill, utan att tänka på om två små trötta ben kommer vilja sitta ner snart. 


Denna synen har nog de flesta sett någon gång i sitt liv. Jag tycker det är så vackert och jag vet att varje gång jag kom till mormor som barn, så ville jag se denna väggen, då visste jag att jag var "hemma" igen.




Önskar jag kunde tagit med mig allt vackert hem!
Meeeeen, jag skulle inte direkt hem. Jag skulle nämligen gå på teatern med en vän. Så efter en del annan shopping som sagt, så möttes vi upp nere vid stationen och gick och satte oss på O'Learys i ett par timmar. 



Vilken föreställning!
Jag skrattade, förfärades, hoppade högt i stolen och skrek rakt ut!
Ibsens "Gengångare och zombies" var fantastiskt härlig på alla sätt! Ett glas vin i pausen och sen fortsatte det hela med explosioner och vandrande zombies och en yxa som bytte ägare. Fantastiskt roligt och spännande! Mycket bättre än tv! 
Vet ni vad jag tycker är bäst med teater, jämfört med tv?
Att ingen bestämmer var du ska titta! Du har hela scenen, du har skådespelarna och en handling som slukar dig, men medan en pratar, får du lov att titta på något annat på scenen, själv upptäcka om det går en zombie förbi fönstret, själv se de rödsprängda ögonen på Pastor Manders och vänta på vad som ska hända. 
Och det finns ingen bättre känsla!
Vilken dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar