torsdag 4 oktober 2012

Den om kanelbullar och café




Ja, idag var Dagen D - D som i Kanelbulle? Njää, D som i dagen då min lille Kanelbulle blir 6 år! 
Min underbara pojke som jag älskar så mycket och som får mitt hjärta att svämma över av kärlek och saknad och alla andra känslor bara en mor kan känna! Klockan 10.35 kom han med planerat kejsarsnitt och vägde 4315 och var 51 cm lång. Lille älskade Brödsmula, tänk om jag vetat då, vad jag vet idag! Tänk att kunna älska så rent och innerligt, att det bara ens är möjligt och att det ändå finns plats kvar för mer!

Efter en underbar "paketuppslitning" i soffan och frukost så tog vi oss äntligen iväg till skolan, där han överöstes av grattis och kramar! Med vax i håret och grön hårspray var han coolaste katten!
Jag och min mor gick en sväng på stan, gjorde upp en del "förehavanden" och slog oss ner på Söderbergs & Sara för en god macka med lufttorkad skinka och lagrad prästost och favoritkaffe. Snack, snack, snack och babbel babbel babbel, i någon timme men någon gång måste man ju gå, tyvärr!

Hela dagen har varit fram och tillbaka, hit och dit, plugga, hämta barn, kolla så elementsnubben inte sätter det upp och ner, ja, ni vet, en sån där helt vanlig dag.

Vi avslutade det hela med ett Scoutmöte och en skattjakt i ösregn, som resulterade i chokladbollar och sockerstinna barn! Glad, härlig, skrattandes och tillslut totalt trött och lycklig, somnade han i min säng och det enda jag hör är belåtna suckar då och då och en del smackande. 




Skönsång från Scoutgruppen och fest med saft och chokladbollar.
Jag, Anna och Frida satt tillslut bara och tittade på varandra, grus i ögonen och högljudda barnskratt ringandes i öronen. Man ska gå när det är som bäst och det gjorde vi. Nu är det dags för även denna trötting att krypa till kojs, sova sju-kvar-i-timmen och drömma vackra drömmar!

Sov gott, världen!

Ps. Jodå, vi har bakat och ätit kanelbullar idag, fattas bara annat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar