måndag 15 oktober 2012

Den om allmänbildande pussel

Näää, vilken extremt tråkig överskrift!
Men pussel kan verkligen komma till användning i de mest konstiga situationer. 
Idag har halva gruppen varit krassliga så vi jobbade hemifrån och från skolan. Google Drive är ju en toppenuppfinning, om man bara behärskar det, något jag inte riktigt gör än, men det kommer. Det som blev så himla bra idag var att vi alla kunde sitta och skriva i samma dokument och ha en chatt igång samtidigt! Så nu är rapporten mer än halvfärdig! 

Ja, jag vet att det står "rågeställningar" men det ska så klart vara "frågeställningar". Snyggt motljus också, eller hur? 

Och det där med pusslet då? Nja, jag kan ju inte direkt berätta vad jag gjorde med det, men när man inte har någon karta, så är det som sagt, väldigt bra med pussel! Om man behöver "dra gränser" eller nåt sånt. Ja, kryptiskt men så får det vara, så här innan rapporten är klar och inlämnad.

(Ett av sonens favoriter!)
Som sagt, både allmänbildande, udda pusselbitar och städer i Sverige. Och toppen som hjälpmedel! Funderar på att lägga denna bilden som en bilaga i rapporten, så får alla fnissa lite!
Nu tänker jag vila från dokument, Drives, kartor och sjukvård och ägna mig åt egen sjukvård, mitt knä... Total smärta idag så nu blir det inga fler "det-går-nog-utan-kryckor"-promenader!
Nej nej nej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar