tisdag 30 oktober 2012

Den om vacker omgivning


Jag och sonen åkte ju med väninnan och hennes fina barn hem i fredags. Vi skulle "kasta ut" ungarna i trädgården....vilket inte direkt en trädgård...snarare en park...en stor park! 
Och här ska vi börja vår Halloweenfest. Ja, inte ute i trädgår...förlåt, parken, utan inne i huset så klart! Här ska det lysa lampor och vi ska gå upp för allén i våra kostymer, vi ska äta 3-rätters (ett av alternativen i alla fall) och dricka alkoholhaltiga drycker och skratta och prata och spela musik och umgås. Och sen ska vi skaka loss paljetter och stass på dansgolvet på Regementet. 

Men vackert var det, en av de absolut vackraste trädgårdar jag sett på länge, trots den döda igelkotten som behövde begravas av tre smått hysteriska barn och en äckelmagad vuxen. Jag vann stilpoäng hos min son eftersom jag vågade lägga den i plastpåsen och sen tippa ut den i hålet som bäddades med bark för att det skulle bli skönt att ligga där. 

Men det blir barnfritt i parken på lördag!
Bara vuxna...som kanske beter sig som barn...fast i positiva ordalag då!

Nähäpp, nu är det Bond-special-Top-Gear!
Får inte missas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar