måndag 22 oktober 2012

Den om "var-börjar-man"


I mitt huvud ryms det väldigt många tankar. Alldeles för många ibland. 
De handlar om allt och ingenting, men jag har ofta svårt att komma på var jag ska börja!
En massa inspiration rumlar runt men den kommer inte ut, den fastnar lite, precis som ketchupen i en flaska. Och sen kommer allt på en gång och då blir det ändå svårare att reda ut dem och veta var jag ska börja. 

Undrar om man kan få en Private Session med någon planerare? Finns det sånna? Det borde det finnas. Folk som kan hjälpa en att skriva ner alla tankarna och ordna upp dem i "Viktigt", "Mellanviktigt" och "Mindre Viktigt". Och sen sätta 1, 2, 3 framför så jag vet vilken jag ska börja med. Och kanske hjälpa mig att skriva en 10-års plan. Eller i alla fall en 6 månaders plan. 

Ja ja, det tar vi frukost på och hoppar iväg till skolan!



2 kommentarer:

  1. Idékonsult, det låter fint det! Inspirationssorterare. Det skulle man behöva, det håller jag med om. Eller testa skriva ner dina tankar här, som ett första steg? Halva grejen med kuratorer, coacher och annat är att säga saker högt till någon annan, tror jag. Då klarnar ganska mycket. Och det kan du ju få alldeles gratis, här. Och kanske inspirera andra på köpet? :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, ja, man kan ju konsulta inom det mesta! Problemet med att skriva ner allt i bloggen är ju att vissa saker är ju liksom lite hemliga! ;) Så man får ju hålla lite i "dagboksinläggen", så ingen annan går och snor idén framför näsan på mig!

    SvaraRadera