söndag 21 oktober 2012

Den om kärlek


Ja, vissa söndagar är fyllda med extra kärlek!
Jag fick ju en hel påse med kärlek och tröst av Gulliga Väninnan med sambo som varit här i helgen. Och denna asken full "med Kärlek" låg i påsen. Så den får komma fram nu, när jag sitter här i soffan och tycker synd om mig själv och knät. 
Så känns det lite bättre igen!

Och ikväll har vi fyllt en underbar vacker kyrka med kärlek också!
En insamlingskonsert för hemlösa i underbara Marsvinsholms Kyrka. Och även om det inte var fullt i bänkraderna så lyckades vi samla in ganska mycket pengar ändå. Pengar som omvandlas till kärlek i Stadsmissionen och kommer till nytta både för hemlösa och utsatta kvinnor. Det känns skönt att sitta i soffan och mysa under en filt, när sonen sover i sin säng igen, hemma efter en helg med pappan. Det är skönt att veta att man sjungit både för dem i bänkraderna, för änglarna och för de som ska få nytta av vår insamling. Det är skönt att känna värmen från filten, soffans mjuka ryggstöd, den fluffiga kudden under mitt ben som ger mitt knä avlastning och även veta att snart ska jag få krypa ner i min säng, stor, varm, mjukt täcke, min sovande son som kommer stappla ut från sitt rum till min säng när jag hämtar honom, att jag snart ska få börja en ny vecka i lugn och ro, med mer kärlek och mer tillit och mer omtanke. 
För det valet kan vi alla göra, varje dag!
Valet att älska, tro, hjälpa och stötta! 
Gör det valet, hur du vill, på vilket sätt som helst, men helhjärtat!
...varje dag...


And with that, I bid you a good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar