onsdag 10 oktober 2012

Den om en vacker väg



Det är en vacker syn som följer oss pendlare när vi närmar oss hemmet! Vattnet som en spegel eller i totalt uppror, vackra färger och ett underbart skådespel av moln, vatten, vindpinade skånska pilar och en och annan bil.

Ja, det är en lisa för själen att få vila ögonen på denna syn både på väg till skolan och hem igen.

Jag har som vanligt lyckats klanta till det! Jag har så klart snubblat i en trappa och fastnat i ett trappsteg så nu finns det ett par kryckor i lägenheten! Inget brutet och inget sönder, men ett ledband i smärta och båda knäna ömma eller blåslagna. Det lustigaste är att det knät som jag skadade ledbandet har knappt ett märke på sig, medan det andra är blå-svart! Tur i oturen för mig, så fastnade höger foten i trappsteget, vilket betydde att foten klarade sig, likaså ankeln. Men inte knät. Så ledbandet är töjt och smärtan smått outlidlig! 
Så för att muntra upp mig själv (nä, inte riktigt men detta inköpet behövdes verkligen!) så passade jag på att rea hem en ny dammsugare! Och trooo mig, jag behövde en ny! Den andra både tjuter och piper och det går inte att hitta påsar till den längre - så ut med den pippigula och in med en vacker skönhet! Nu kommer det bli roligare att dammsuga, det kan jag lova!


Snygg-snygg! 
Gillar det lilla retrostuket med både vitt och orange! Men vilket litet vitaminpiller! Snabb som en vessla och lätt att dra med sig, lång sladd och ändå längre teleskoprör! Jisses, vilket köp! Vill inte ens ställa in den i städskrubben! 

Nu ska jag visa lite falsk marknadsföring:

Platta sladdar trasslar visst!!

Natt-natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar