söndag 21 oktober 2012

Den om tango i knät

Hmm, jag undrar vad det betyder när musklerna dansar tango i mitt knä...? 
Ni kanske känner igen det, den där känslan av att alla muskler, leder och senor, spänns, slappnas av och rullar runt. Om ni inte har känt det någon gång, så är det inte lika lätt att förstå känslan. Lite som när bebisen rör sig i magen, något man inte kan "rå på" men det känns hela tiden ändå. 
...fast i knät då...

Bebis i knät...? Nja, snarare en ailen...
Kanske betyder det att knät försöker känna efter om musklerna fortfarande fungerar, eller så är något totalt överbelastat, men obehagligt är det i alla fall. Och inte helt utan smärta heller... Dumma knä, bli bra nu!

Jag har lärt mig att man ska inte visa någon bild som inte har med inlägget att göra... men jag orkar inte visa fler bilder på mina kryckor och mitt knä är inte någon snygg bild, så det får bli på en tavla från vårt klassrum istället. Jag har inte riktigt tittat på den innan, förrän här om dagen när jag satt och väntade på att de andra skulle komma. Och då slog det mig hur söt den faktiskt är! Och rolig! Och ja, så här kan jag känna mig ibland, lite som att ha en anka stirrande på mig och inte ens bli förvånad över att den sitter på min hund. 

Och ja, jag är troligen lite knasig, men det bjuder jag på! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar