söndag 1 december 2013

1:a advent och 1:a december







Herregud så mycket folk!
Jag känner en liten lätt släng av torgskräck för det är verkligen folk överallt! Och pysselhörnan inne på Klostret var överbelamrat med barn och vuxna. Min son vände i dörren, vägrade gå in. Så vi tog en fika istället och väntade på att kompisarna skulle pyssla färdigt så vi kunde komma vidare ut i vimlet. 
Mörkret föll ganska fort och efter att ha försökt sätta ihop en saltmolekyl så försökte vi valla omkring fyra spralliga pojkar och en flicka som mest höll sig till sin mamma, så henne var det ganska lätt att hålla koll på. 

Men trötta i både kroppar och huvuden så fick det bli hämtmat och varsin soffa för att invänta julkalendern. 
Jag är barnsligt förtjust i julkalendrarna på tv och nu har jag ju ett legitimt skäl till att sitta klistrad varje dag. Och denna kommer bli bra, det känner jag på mig! Vem av oss har inte läst Barna Hedenhös (eller fått de lästa för oss) och hur himla bra, passade inte Fredde Granberg som förvirrad stenålderspappa?! 
Det är något visst med att få en halvtrött son som kryper upp i min soffa, lutar sig mot mig och bara blir sittande där medan datumljuset brinner och första ljuset är tänt i vårt nya adventsljusinstallation (den får ni se imorgon). 
Imorgon ja... 
Imorgon får inte jag somna, hur det nu ska gå till. Först ska jag på LIA, sen hålla mig vaken, på något sätt. Utan sonen hemma så blir det nog ganska svårt, har tagit ner jullådorna från vinden - det kanske kan hålla mig vaken. På tisdagsmorgon är det dags att inte ett sömnlabb på Lunds sjukhus nämligen, hur jag nu ska hålla mig vaken på bussen dit. Tänkte ta med datorn och försöka skriva lite på min LIA-rapport, det kan ju bli intressant att läsa sen när jag fått sova ett par timmar, se om det överhuvudtaget finns något sammanhängande i dokumentet. 
Men jag hade lyckats förtränga det faktiskt, det var kanske lika bra. Jag har kunnat slappna av i helgen och ha roligt, nu är jag nervös och mår lite illa. Vill ju göra det här, men samtidigt är det ju ett resultat som jag kanske inte direkt ser fram emot att få reda på. Det är dags att reda ut saker nu....

Ta hand om er och ha en fortsatt underbar 1:a advent och 1:a december!
Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar