söndag 15 december 2013

När regnet öser tar vi en spadag




Nio dagar kvar till julafton och var är snön? Var är den alldeles underbara julkänslan av att julklapparna är klara, snön singlar ner, det är varmt och skönt inne och allt det där...?
Men det regnar och öser ner och nä, inte kul alls. Så då passade jag på att ta en hemma-spadag. Ny färg i håret, plocka ögonbryn och färga dem också och sen kolla lite i sminkväskan på vad som faktiskt finns där i. Sarah i högtalarna som sjunger så vackert om att hon kommer hem till jul. Och träna på att ta kort på mig själv. 

Så nu känner jag mig redo för att vara julfin och nyårsfin. Jag upptäckte att jag inte har grå hår, jag har vita, precis som min mamma och mormor. Och även om det står så fint på förpackningen att färgen täcker grå hår, så hade inte riktigt samma effekt på vita... tyvärr... Men några försvann i alla fall, man får vara glad för det lilla. Och jag är superkass på att plocka ögonbrynen men jag försöker i alla fall! 

Det stannade inte där inte! Katten fick sig ett julebad också! Mindre uppskattat men nu ligger han utslagen på sin säng och sover i alla fall. Och ren är han, oavsett vattenfobi eller inte. Och jag är hyfsat hel, något enstaka rivsår på foten bara. Mycket lyckat med andra ord. 

Nu är det de sista minuterna av Så ska det låta och hoppas att sonen kan somna gott och fundera på vad jag behöver ha med mig till skolan imorgon. Nu är det dags för de sista skälvande dagarna innan vi låtsas att vi tar jullov och sitter hemma och sliter våra hår över rapporterna som ska in efter nyår. 

Må väl, vänner!
Love

4 kommentarer:

  1. Sminkväskan här borde få sig en uppfräschning men jag kan inte bestämma mig för om jag ska börja med Idun eller inte. Trivs ju bra med YSL men gillar att testa nytt. Hmm

    Du skulle filmat julbadet. :) Vem var blötas? Du eller katten? Haha

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, katten blev helt klart blötast! Men han vill inte bli torkad efteråt så då blir JAG blöt istället eftersom jag försöker hålla fast honom i ett badlakan...
      Jag har fått en gedigen sminkväska nu, är bara så dålig på att använda den till mer än fest...

      Kram

      Radera
  2. Mysigt med spa, skulle behöva lite färg i håret ;)
    Ha en härlig fortsättning på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man behöver komma ihåg sig själv också! Jag har väldigt lätt för att glömma bort att ta hand om mig själv med allt pluggande och mammaliv.

      Ha en härlig vecka du också!!
      Kram!

      Radera