söndag 8 december 2013

Att fylla på förråden




Ja, det var dags att fylla på förrådet med peppisar tills sonen kommer hem imorgon!
Jag saknar honom som en galning!
Snälla, söta mamma fixade degen denna gången också, hon är en hejare på det där med pepparkaksdeg! Så två stora paket låg i kylen och väntade. Men som tur var, valde jag att bara göra ett paket. Det ser kanske inte så mycket ut i lådan här, men då saknas två plåtar som redan är klara och två stora julbockar och två stora hjärtan så lådan blev faktiskt full! Och när sonen kommer hem, ska jag göra galet mycket kristyr och så ska vi dekorera dem. När jag var liten brukade mamma göra stora hjärtan och skriva våra namn på. Sen hängde hon upp dem i köksfönstret och så fick man sitt hjärta på julafton. Skulle vilja göra samma men har en känsla av att de kommer ligga i bitar på golvet när vi kommer hem, kanske halvt uppätna. Corven har redan varit uppe på plåtarna och halvt inne i ugnen, så nä - vi får nöja oss med att ha dem i låda.

Så gjorde jag lite julmust med maskinen, men som vanligt svämmade den över... Jag förstår inte hur jag ska kunna blanda essensen utan att den antingen exploderar (jo, det gjorde den förra gången, halva köket fullt med klibbig julmust) eller bara bubbla över både flaska och mig. Men skam den som ger sig, den smakar faktiskt som riktig julmust så jag får väl helt enkelt fortsätta kladda! 

Nu blir det provsmakning! 
Och längta lite till.

Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar