fredag 6 december 2013

Att ha lite för tunn hud och lite för känsligt hjärta





Idag är huden lite för tunn.... Ni vet, de där dagarna när tankarna är för tunga, hjärtat för känsligt och allt som kommer emot en känns som pilar. De där dagarna när man borde ligga under täcket och inte gå utanför dörren, för man vet att det kommer göra ont. Kanske är det just de dagarna man ska ge sig ut! Kanske för att bli starkare, för att lära sig vara lite mer ödmjuk eller bara för att kanske just för att visa, att även om jag är svag just nu så tar jag emot livet och jag gör mitt bästa.

Men när det händer, så blir allt så påtagligt. 


Det är då jag blir så där jobbigt sentimental och hjärtat värker så mycket efter en liten hand i min och en varm kram. När jag tänker på små tassar över golvet som inte finns mer, som bytts ut mot andra, små smygande tassar som gärna river ner blomkrukor och som klöser på möblerna. En liten man som vuxit upp men som i mitt hjärta är lika liten som den dagen han föddes. 

Men imorgon är kanske huden lite hårdare än idag. Imorgon är det dags för vila, fika och att skratta igen. Gå runt och flytta på saker och fotografera så där fånigt mycket så man blir helt trött av att redigera bilderna sen. Och så där när man bara får vara den man är, utan krav eller föreställningar, där man är accepterad för den man är och där ingenting är svårt eller konstigt. 

Ja, imorgon kommer huden bara släppa in kärlek och hjärtat kommer slå sina lugna slag igen.

Men fram tills dess, så tänker jag äta massor av choklad och hitta någon snyftig film att gråta till.
Det får liksom räcka för idag!

Ta hand om er!
Love




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar