tisdag 10 december 2013

En minijulafton för mamman i familjen





Idag var det nästan lite julafton här hemma. Alltså för mig och katten. Sonen var inte så imponerad av det extremt stora paketet som skulle hämtas. Inte när jag berättade vad det var i, i alla fall. Däremot så gillade han det andra lilla paketet, men kanske mest för att det betyder att han blir ensam ägare till den "gamla" paddan. 

"Otur i spel, tur i kärlek" fick jag alltid höra när jag var liten. 
Njaa, nä, inte när det gäller mig. Jag har snarare otur i båda de ovannämnda och "tur i teknik". Inte så att datorer, telefoner, tv, filmboxar osv funkar som det ska hela tiden - nä nä, inte så men jag har tur med "teknikerbjudanden". När jag skulle köpa min tv så var det en deal med kanalbox och hemleverans för ett pris som var billigare än vad tv:n kostade egentligen. När jag köpte min lilla dator, så var det extremt extrapris på mobiltbredband och man fick två simkort och två thingestar för att kunna köra det på två olika enheter. När jag skulle byta mobilleverantör, så lyckades jag ju roffa åt mig en padda på köpet. Och nu fick jag ett sms om att jag kunde ändra mitt abonnemang och kanske byta till en ny telefon? Så jag stegade in hos den lokala affären och sa: "Jag kan ändra mitt abonnemang men jag vill inte ha en ny telefon, vad kan jag få istället?"
Jag köpte ju en ny telefon som "Duktig-du-har-varit-och-jobbat-hela-sommaren-utan-semester"-present, så jag ville inte ha en ny telefon. Enligt säljaren hade jag visst också den bästa ute på marknaden just nu - så tack för det. Men säljaren tog det hela med ro, tittade på mig och sa: "Klart du inte ska ha en telefon, vad vill du ha istället? Behöver du något?"

Jodå, det kröp ju fram att jag gärna vill ha en ny platta. Och så blev det! En som jag bestämmer över, som är lättare att ta med till skolan, som inte väger lika mycket och ändå har en skärm som får mina ögon att tåras lite. Och inte en krona kostade det mig! Snarare blev det så att jag kunde dra av pengar från mitt abonnemang istället och få hela den historien billigare också. Ja, jag får nog anse att jag har "tekniktur" istället. Och det är inte helt illa det heller, faktiskt!

Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar