lördag 14 december 2013

Nu är det jul på riktigt





Det finns något som hör min jul till. Innan dess kanske julkänslan kommer och går, men efter en viss julkonsert med en underbara familj som bjuder så extremt mycket på sig själva och sjunger så otoligt vackert så man dör lilla vackerhetesdöden.

Speciellt när Tessa sjunger "min" sång. Då gråter jag, sjunger med, lyssnar och gråter. Låten, rösten, texten och "allt som saknas här just nu, är du"....
Och man skrattar, man hojtar, man sjunger, man gråter och man "naaaw":ar sig när sötepötekören kommer min och sjunger på den bredaste skånska att tomten finns. 
Familjen Saxell är en sån där familj som man bara vill bli adopterad av - bara för myskänslan och det eviga musikaliska som de har i sitt liv. Och jag får ju inte glömma - Jennifers version av "River" som gör att allt lugn lägger sig runt hjärtat och inget mer betyder något. 

"Dansa med mig, runt granen i vinternatt. Dansa med mig, på Stortorget bara för att - det är här vi är och det är nu vi är"

Love!





Inlägget publiceras inte på fejjan med respekt för familjen. Bilderna är godkända av Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar