fredag 6 december 2013

Dagens namn är Mandela och Sven

Ja, sorg i hjärtat denna morgon! En av de människor jag beundrat så länge är död. Han kämpade väl, hoppas han får ro nu. Vila i frid, Nelson Mandela!

Ett annat mans namn som inte är så förenat med välvilja men dock förödelse kanske är ju vår kände Sven! Men gud vad han härjar!! Inne i gränden vid sidan av vårt, ligger två takplåtar och jag tackar min lyckliga stjärna att varken jag eller sonen var ute när de flög omkring!
Min dagliga promenad från sonens skola var mer som Biggest Losers "Last chance work out" med Jillian Micheals i en gummisnodd runt midjan! Det enda som saknades var hennes stämma som skrek "Get moving, you lazy cow!" men jag kunde höra henne ändå, uppe i huvudet!

Min egen förödelse har resulterat i en omkullblåst vattenkanna. Inte riktigt samma slagkraft som nerblåsta takplåtar men jag är tacksam!

Ta det nu lugnt idag - faran är inte över än!

Love!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar