söndag 1 december 2013

Ett hem till en pippi


Seek and you shall find!
Jag fyndade två TineK-hus förra julrean på Blackballoon, ett stort och ett litet och sen ställde jag in dem i skåpet eftersom julen redan var slut och jag inte visste var jag kunde ha dem innan dess. Så igår när jag plockade och pysslade lite lugnt, kom jag ihåg dem. På vardagsrumsbordet ligger en liten hög med olika vackra saker som egentligen är julpynt men som inte ser ut som julpynt. Och som jag tänkte sprida ut så de syns lite bättre, men som måste hänga på kattsäkra ställen. Var passade då det större fågelhuset bättre än hos min brandvarnare? Garanterat kattsäkert uppe i taket! Och väldigt passande!

Idag har vi haft julkalenderrace på morgonen. Årets skörd är två Legokalendrar (City och Star Wars, så klart), två chokladkalendrar, tv-kalendern och en Kalle Anka-kalender. Jag hoppade faktiskt över julklappskalendern i år, det blir så mycket småsaker och det går faktiskt ganska mycket pengar på alla de där småpaketen trots allt. Satsade liksom på en megajulklapp istället, som sonen öööööönskat sig hela sitt liiiiiiv, enligt honom själv! Däremot ska han få ett litet adventspaket och sen ska vi ju ta fram vårt adventsljus och bränna första dagen på datumljuset - men det gör vi ikväll, efter en sväng på stan med tomten och julskyltning och när det börjar mörkna lite så rätta känslan infinner sig. Och så ska vi äta fler lussebullar. För min son hade minsann bakat lussebullar hemma hos mormor när jag var på Mammaboosten och tog hem två påsar till oss som vi skulle smaska på till 1:a advent! Den ena påsen är nästan redan slut så till det blir påse nummer två till reprisen av Hedenhös ikväll.

Ha en underbar 1:a advent, y'all!
Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar