fredag 15 mars 2013

Den om förvånad irritation och att inse att färgen inte var ett infall




Huh... Jag blev nästan lite irriterad över mig själv, när jag la mig bakåt i soffan igår och var så nöjd över mitt gardinbytararbete. Varför? Jo, för att min orkidée som jag köpte i höstas börjar knoppa. Nu är ju det i sig, inte så mycket att bli irriterad över, nä, det är snarare färgen! 
Jag som trodde att jag var sååå rebellisk som klickade hem rosa-lila gardiner i början av månaden, fick snällt inse att blomman som redan har snart 6 månader på nacken, har samma färg! Och idag blev det då lite värre... En viss katt kan ju inte låta bli att bita i de få blommor som fått lov att stanna kvar i fönsterkarmen och idag tyckte jag att den andra orkidéen som inte ens orkar blomma längre, skulle få en liten frist från kattänder så fram kom min mors fina fuskblommor...som jag fick förra sommaren! 

Så, jag får väl bara inse att färgvalet inte alls var något konstigt infall av kvinnlighet hos mig utan har varit på väg sedan förra sommaren... Bara för det ska jag rebella lite till och se om jag kan hitta något tyg i tyghögen att klä om strykbrädan med, så slipper den gömmas undan längst in i städskåpet och aldrig se dagens ljus. 
Jag ger upp - mer rosa-lila till folket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar