söndag 3 mars 2013

Den om en massa vår och alla dess känslor


Åååå, våren strååålar in genom fönstren! Och då syns alla små nosavtryck på insidorna och allt saltstänk från havet på utsidorna. Och inget säger väl vår som nytvättade golv med öppna fönster! Jag fick något konstigt ryck i fredags och dammade med dammsugaren, både i elementen, bakom, alla platta ytor och alla icke-platta ytor, inget gick säkert! Och sen var det golvtvätt! 
Idag skulle jag vilja slänga ut allt på balkongen, katt och unge i en trädgård och städa hela lägenheten med väldoftande medel, möblera om, loppa nya saker och sen bara sitta i solen med en kopp kaffe, känslorna spritter runt omkring och allt vill ut på samma gång! 
Trädgård har jag ingen, sonen vill nog inte sitta på balkongen, men resten av sakerna skulle jag ju faktiskt kunna genomföra! Och ut ska vi, och sitta i solen med en kopp kaffe, kommer jag också göra, men nere vid havet ihop med moder och fader och barnet. 
Note to self: Glöm inte kameran!

Nu tar vi vårinspirerad söndag, tycker jag!

1 kommentar:

  1. Jamen, du har också sånt där galet våryrsel! Härligt!!!!

    Bara att njuta nu, oavsett om man har trädgård eller ej. Värmen och solen ger ju sån energi!!!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera