söndag 31 mars 2013

Den om att vara lite påskdagströtta och ha ommöblering i bokhyllan



Ja, idag är vi lite påskaftons-nattsudds-trötta!
Vår fina gäster har åkt hem, vi hade en fantastiskt rolig påskmiddag hemma hos min mor och far igår och även om det inte blev väääldigt sent hem, så nattsuddade vi vuxna lite extra när vi kom tillbaka. Halvsov lite framför "Hunger Games" och åt lite chips och godis bara för att vi ville. 
Sonen däckade snabbt när han hamnade i sängen, snarkade gott och förhoppningsvis drömde han om alla påskäggen han fått och alla påskpresenterna. 

Men så var det ju så att vi skulle ställa om klockorna i natt också, eller hur? Så när min son satte sig upp mitt i natten (eller ja, klockan 6 på den "nya tiden") så insåg jag att jag absolut inte var beredd på att gå upp... Men både kattpojke och människopojke tyckte annorlunda och medan jag försökte fortsätta sova, strunta i alla ljud runt omkring mig och en skenande katt, så satte sig sonen med paddan och spelade och inväntade våra gästers uppvaknande. Däremot insåg jag att mina puttekaniner lever ett farligt liv på mittenhyllan i rumsavdelaren (som ju fungerar som en gömma för sängen gentemot resten av lägenheten) när jag hörde ett porslinsplingande, tittade upp och stirrade rakt in i två ögon och en massa vita morrhår! Så upp som ett spjut, ner med katten, rädda kaniner och börja möblera om.
Nu hoppas jag de lever ett säkrare liv på översta hyllan och får slippa kattattacker! 

Nu tittar vi på Ponnyakuten och skrattar åt kamelen som knallade iväg från Tobbe och fortsätter slappandet i varsin soffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar