lördag 16 mars 2013

Den om att vara däckad i soffan och längta ut

Men vad hände?!
Jag har lyckats putta undan den här sjukan i flera veckor, febern har kommit en dag, varit borta nästa, trötthet och hosta. Och så blev sonen sjuk, dundersjuk! Och jag trotsade min feber och drog iväg på ett möte (mer om det sen) men när jag kom hem.... OMG!!!
Här låg vi utslagna i varsin soffa, skrattade åt kattens upptåg och sov lite då och då, pappan hämtade mini-sjuklingen och helt plötsligt hade jag somnat i soffan! Vad hände liksom?

Nu är feber, ont i kroppen och mossig i huvudet det enda jag känner! Fönstren är öppna så sval luft sveper in och lindrar, katten leker med allt han kan hittar och jag är bara lycklig över att sitta upp en stund!
Det är bra med ensamrätt på tv:n idag, film, Alvedon och vatten - då klarar jag mig länge! Och så jaga ner katten från bordet lite då och då - det får bli dagens aktiviteter!

Ja, så får det bli! Host, fräs och suck...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar