torsdag 14 mars 2013

Den om att ansöka om ett medlemskap och att få nya perspektiv


Jag var med i en inspirationsfabrik en gång i världen. Och nu tänkte jag ansöka om ett medlemskap igen. Så tre torsdagar kommer jag posta ett speciellt inlägg, något som heter Torsdagstemat och sen när jag gjort det tre gånger, så ska jag maila fabriken och hoppas på det bästa! Så håll tummarna för mig, ok?! 
Torsdagstemat denna veckan är min bloggplats! 
Och så här var det ju tänkt att min plats skulle se ut, där jag både kunde plugga och blogga....


Fast så här ser nog min bloggplats ut, på tåget, träden utanför fönstret och på väg till eller hem från skolan. Eller här:


...i köket, nära kaffekokaren och min söta lilla Tivoli-radio.


Men oftast hamnar jag här - i min soffa! Ett foto från när jag satt med knät i högläge och undrade vad som skulle hända, operation eller inte. Men sen katten kom in i huset så har jag växterna i fönstret fått byta plats och från min soffa kan jag ligga och se på livet i nya perspektiv - bildligt talat!


Och så här kan en planta se ut om man är en myra! Men det ger mig lite chans att fundera på alla viktiga beslut som rumlar runt i huvudet. Det ger bra perspektiv på både livet och valen framför mig och så kommer jag ihåg att vattna min bönstjälk också!

Nu återgår vi till soffhäng och febrig son!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar