måndag 25 mars 2013

Den om att dryga ut studiebidraget lite och testa nya smaker och saker på köpet


Det är inte fett på studiebidrag minsann! Och som ensamstående mamma blir det ju inte direkt lättare heller, en vuxen, en inkomst. Så därför har jag blivit ganska duktig på att hitta på små roliga lösningar, som både drygar ut ekonomin och gör det lite extra kul på köpet. Förutom att jag blivit en hejare på att hitta reor och extrapriser, jag passar även på att sätta upp mig för smaktester! Via ett företag som heter Smartson kan man registrera sig som testpilot för allt möjligt! Och pizzorna ovan är ett sådant test. Santa Maria Tex Mex ska slå sig in på pizzaspåret och därför behövdes det ett gäng smaktestare. Jag skulle ändå handla igår och sonen hade uttryckt en önskan om att äta pizza så jag skrev ut mina kuponger och knallade iväg till affären. Jag fick fyra bottnar, tomatsås och en toppingsås med vitlök för inga pengar alls - noll kronor! Och vi blev mätta igår, det kan jag säga! Det enda jag köpte var skinkan och osten vi hade ovanpå, sen fyllde vi ut med lite salami vi redan hade i kylen. Det blev ingen direkt knaprig pizzabotten på dem, de var lite för tunna men som en grillad wrap var det toppengott! Och såserna kan jag absolut rekommendera, både till wrap, pasta, pizza eller en sallad! 

Det enda som Smartson vill ha i utbyte, är ett omdöme. Man går in på en speciell sida, skriver vad man tyckte, kommer med förslag på ändringar och sen klickar man på skicka! Och kvar i "att-hämta-ut"-lådan finns Surdegsknäcke, Godmorgon Juice, Ekströms Chokladmousse och även en kraftig rabatt på Kiviks kräm! Tyvärr fanns de inte i min närmsta affär så jag ska fixa det så snart jag kan, är väldigt nyfiken på surdegsknäcket och juice är alltid gott! 

Så, dagens tips!
Dryga ut matkassan med att bli testpilot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar