måndag 18 mars 2013

Den om planering på post-its och stormvarningar


Än så länge har jag hållt mig upprätt idag! Men koncentrationen är det sämre med... Inte nog med att fönstren låter som om det ska sugas med i stormbyarna utanför så finns det för mycket saker som "pockar" på uppmärksamhet och var börjar man då liksom?
Så det var dags att sätta en idé till verket som såg någonstans för flera månader sedan, min "To do board". Det får plats sex stycken post-its, då får man liksom rangordna sakerna i viktighetsgrad och sen kan man byta ut dem efter hand. Och det var ju inte svårt att fylla min board, om vi säger så, men nu sitter de mest kritiska "to do"-sakerna uppe för beskådning och kom-ihåg. 
Lite psykedelisk färgkombo, men varför inte? Man kan behöva en färgchock när man har mycket att göra, eller hur? Förhoppningsvis ger det den där extra kicken jag behöver för att komma igång. 

Om det hade med listan att göra eller inte, men post-it nr 1 kan snart tas ner, fick faktiskt pluggat lite idag trots allt. Och skratta så mycket att i en hostattack, höll lungorna på att komma upp via luftrören på mig, försöker svälja ner dem igen och nu har de väl kommit i samma höjd som mina halsmandlar eller så. 

Nu intar vi soffläge, efter köpefika med sonen och inväntar den väldiga stormen som är i antågande!

1 kommentar:

  1. Fiffig idé med din to do-lista :) Bra att bli lite stressad, så man kommer till skott med det man har att göra, haha!!! Mina listor har en tendens att ändras heeeela tiden, suck...

    Vad kul att du vill vara med i min utlottning, jag håller tummarna :)

    Stööööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera