söndag 17 februari 2013

Den om hjärtan, tänder och latisar som snart kommer se ut som Katten Gustav






Äääääntligen är väntan över!
Efter sju sorger och åtta bedrövelser så har tanden kommit ut! Förra helgen var det verkligen gråt och tandagnissel här hemma, han lyckades dra loss den lite extra på en seg godis och jag vågade inte ens tala om att det faktiskt blödde för hela världen höll ju på att gå under och där står jag och försöker lugna och försäkra att det kommer inte göra så ont när den väl ska ramla ut, men för döva öron och skyhöga yl! Så idag fick jag påminna mig om att han faktiskt bara är 6,5 år och inte utbrista i ett Vad var det jag sa??!! Huh??! när jag pratade med en mycket stolt son som deklarerade att tanden minsann bara ramlat ut utan att det gjorde det minsta ont i morse. Ja, herregud! Älskade tokfrans!

Och medan sonen har pappahelg så fick jag föräldrahelgsbesök idag! 
Mina föräldrar frågade om de fick komma in på en kopp kaffe, vilket medförde att jag pinsamt nog fick erkänna att kaffet tagit slut och jag var för lat för att ta mig ut. Så det slutade med att min kära mor fick ha med sig både kaffebröd och kaffebönor om det skulle bli någon fika! Bästa lösningen någonsin! En fantastisk god kaka med nötter och ja.. vad det nu mer var i den, och en massa snack i köket innan de skulle trava hem igen. Och pappa fick äntligen möta Corven! Och han visade upp sin mindre aktiva sida. Han verkar gå i dvala när storebror inte är hemma, bara sover och sover, äter lite och sover lite till. Och en liten latis har han nog börjat bli, om leksaken kommer för långt bort, så får minsann någon annan hämta den! 

Bästa kärleksförklaringen, den skrev Mini-Me i sin kalender - den slår alla typer av Valentines hälsningar jag fått i hela mitt liv! Annars är inte Alla Hjärtans Dag någon speciellt kul dag för singlar, det spelar liksom ingen roll att många kallar den för "Vän-dagen", det är hjärtan och pussar och röda rosor överallt snyft gråt och bröööl!!

Fast ok, inga rosor i världen slår min sons kärlek! Och den har jag varje dag, så jag ska inte vara orättvis mot Valentine. Mamma hjärtan Jonton också, alltid alltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar