söndag 10 februari 2013

Den om att ge upp fighten och göra en katt sur




Ja, idag gav jag upp fighten!
Corven har varit hos oss en vecka nu och jag har verkligen försökt hålla honom borta från alla fönstren. Köksfönstret har känts ok, men inte de andra. Vi har haft dörren till Jontons rum stängd för att freda legoslott och Knight Buses, men idag bröt kalabaliken ut fullständigt! I ett kattfnatt (ni vet, när allt i hela världen är en språngbräda och ett lämpligt attackoffer och mattorna ligger längs med golvlisten) så krasch bom bang, kom hela min tygtavla ner från väggen! Och jag svor högt, det erkänner jag!! 
Och eftersom det ändå är söndag och en ny vecka på väg, så är det en bra dag att ta ett extra ryck här hemma och börja spika upp klängrankor och minimera krukor som flyger. 

Så nu kan alla dörrar vara öppna igen. Krukor säkrade, lampor säkrade, kära ömtåliga ägodelar flyttade och katten hamnade under kökskranen i ett litet ouppskattat bad, min OnePiece hänger på tork men jag klarade mig med bara 4 små rivsår på ena armen. Nu ligger han på sin nya dyna vid elementet i vardagsrummet och sover, trött, lite småsur men med mindre lösa hårstrån. Om han bara visste att detta kommer bli en vana - oj så grinig han hade varit då! 

Så, nu inväntar vi måndagen och en ny vecka. Nästa fight - få in sonen i duschen, nästan lika ouppskattat faktiskt... Men på den punkten ger jag mig inte!

Oh the joy of Sundays!

2 kommentarer:

  1. Ja, så hade vi det också när vår katt var liten. Men nu ligger han mest och sover. Vi använder oss av en vattenflaska som vi kan spruta vatten på honom med när han har varit olydig. Du har fått en utmärkelse på min blogg! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Det går över Ia! När lillkisen blir stor ;)

    SvaraRadera