torsdag 7 februari 2013

Den om presenter till alla och nattvandrande fyrbentingar





Ordet "tråkigt" har ju flugit ut genom fönstret helt och hållet! Det har den här mannen sett till! Vi leker tiger och gömmer oss i blommorna iiiiiingen ser mig nu, eller hur?! Däremot kunde jag klara mig utan de nattliga räderna mot sonens öron och mina ben, klockan 4 på morgonen när jag verkligen inte vill gå upp... Det är ingen bra tid att leka på, eller träna krigsföring! Men ok, nu behöver jag fråga en sak, jag som är första-gångs-kattägare... Krafsar era katter på skåpsluckan där maten finns, när de är hungriga? Jag har aldrig hört talas om det innan, men jag har en livslevande säger-till-själv-kisse här hemma. Och äter, det gör han! Herregud, vilket matvrak!! 

Men jag skrev ju något om presenter till alla, eller hur? Jajakvinnsan, här har varit rena julafton idag! Nykomlingen fick den fina klös-klätter-mus i gummibands-saken ovan! Och snacka om att den lille grå i gummisnodden har fått sina fiskar varma idag, han manglades från första stund, vår tiger attackerar så hårt att hela pelaren flyttar sig så jag fick hitta en bättre plats för den. Snälla mormor och morfar kom med pelare, lekboll och mat till honom idag! Underbara ni, tack så mycket!


Jag har vunnit en tävling på fejjan och fått snyggaste armbandet! Nu kan våren och första solbrännan komma! Light as a teal feather, heter det och söta Johanna med J.K.K Design har gjort det. Hon har förresten en liten tävling på sin sida nu, fram till 14/2, passa på att vara med, vettja! Och håll ögonen öppna här på bloggen också, det kanske lönar sig helt plötsligt.


Och sist men inte minst, så fick min vetgirige lille son en egen kroppenbok! Men små flikar med detaljerade bilder och annat. "Det är ju som en julkalender, mamma!" 
Fast om ni tittar riktigt noga, så ser ni att jag fått en present till idag, boken som ligger under... Jag lovar att återkomma när jag läst lite, då kommer det en riktigt presentation. 

Nu blir det snart nattning av Mini-Me och soffhäng för mig och tigern!
Let's call it a night!


1 kommentar:

  1. Jo då. Kissen håller på att lära matte att om man klappar på dörren där maten finns så får man..Mina kissar har alltid haft torrisar sin skål och dom har ätit när dom varit hungriga.Så när det har varit slut i skålen så har jag fyllt på oavsett om kissen varit inne eller ej och på så sätt har jag inte haft någon krafsande kisse och inte har dom varit överviktiga heller. Katten har lite högre kroppstemperatur och ligger gärna nära värmekällor. Själv tog jag kissen och drog ner henne under mitt täcke och häll henne fast en liten stund.Snart slappnade hon av och sov gott hela natten istället för att jaga runt och föra väsen på natten. :) Kram//Anette

    SvaraRadera