torsdag 21 februari 2013

Den om inspirationschock och en smygande metalldetektor

Köpt från Ung Cancer






Från Blackballoon, blivande taklampa


Det är visst bra att ha huvudvärk? Inspirationen kom tillbaka i alla fall och swoop så åkte det upp lite mer på väggen ovanför studiehörnan! Ja, den har ju inte blivit så himla mycket använd än, det är liksom fortfarande lättast att ockupera hela vardagsrumsbordet men med lite extra att vila ögonen på när jag försöker hitta de rätta orden, så kanske jag snart flyttar över.
"Be the change"-fotot är från Ung Cancer och det är verkligen något vi ska påminna oss om varje dag, börja själv göra den förändringen du vill att världen ska hänga med på. Plus att pengarna går till den fantastiska organisationen, win-win liksom!

Alla mår lite bättre i sjukstugan. Corven har börjat röra sig hyfsat normalt igen med tratten. Idag fanns det inga hinder - allt var en språngbräda och han skulle upp på allt! Däremot ser han verkligen dum ut när han går och sveper tratten fram och tillbaka som en metalldetektor! Sonen har mormormys och ska göra Sportlovsgodis och själv ska jag snart iväg och cykla en stund igen, men idag ser jag inte så mycket fram emot det. Knät känns stelt och svullet. Jag har fått en del frågor angående om magnetarmbandet verkligen funkar och ja, det måste jag säga att det gör! Jag klarar väldigt mycket mer än vad jag gjorde för bara två veckor sedan och svullnaden har inte gjort sig påmind lika mycket som innan. För två veckor sedan höll jag på att svimma efter att jag cyklat i 10 minuter, knät blev 2 cm större än innan (det är redan två cm större än det vänstra) och sen var det fyrkantigt i 6 dagar!! Förra veckan struntade jag i tiden och satsade på avståndet och att höja hastigheten istället med väldigt lyckade resultat, så vi får se hur det går idag. Men en dags svullnad jämfört med att det svullnade så fort jag ställde mig upp, är en klar förbättring anser jag.

Nä, nu ska jag se om inspirationen kan överföras på fler saker här hemma! 
Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Spännande att se allt som händer hemma hos er när inspirationen satte in. Det är en skön känsla när den gör det och man plötsligt är full med både energi och lust. :)

    Hoppas att ni kryar på er och snart är tillbaka i gammal fin form igen. Och ta det lugnt med ditt ben vännen, skynda långsamt är devisen här.

    Ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera