fredag 8 februari 2013

Den om en start på helgen och om att hålla sig borta från kylskåpet



Det är fredag, känner ni det? Det är Mello imorgon, mycket viktigt, för min son! 
Helgen börjar här, med soffmys mellan två buddiesar och i kylskåpet står chokladbollar och väntar på oss. Fast de ska ätas imorgon! Och det går ju så där bra att hålla det, om vi säger så. 
Vi tog varsin nu på kvällen och sen dess har Mini-Me gått och sagt; "Mamma, de var väldigt goda! Alltså väldigt, väldigt goda!!" "Mmm", svarar jag och väntar på fortsättningen. Först tystnad och sen säger han med en suck; "Fast jag vet att de är till imorgon...." Ja, det är inte lätt alltså! Att vara chokladsugen och 6 år och jättetrött och allt. Så, som den snälla mamman jag är, går jag och fixar lite godis till honom, man får ju nalla lite på lördagsmyset när man nu är så nära, eller hur, bara timmar bort ju!



Frågan är bara hur jag ska kunna hålla mig borta från kylskåpet när han väl gått och lagt sig?! Är det någon som vet var man får tag på en sån där gris man kan sätta i kylskåpet som nöffar varje gång man öppnar? Sån som man brukar se i amerikanska filmer med människor som ska banta. Jag behöver en!! Eller en direktlinje till någon som kan komma med blixtens hastighet och stoppa mig från att rensa skåpen från allt som är sockrigt. Hoppas vi får mycket socker imorgon när vi ska på barnkalas, känner att jag behöver en snuskigt stor mängd tårta och massa fniss. 

Men nu tar vi fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar