fredag 1 februari 2013

Den om lånebarn och ljusare dagar

Lampa Kronan på verket

Började morgonen med två barn här! 
Mycket mysigt att få fläta tunt blont flickhår medan båda barnen tittade på Bompa innan vi skulle gå. Finaste vännernas dotter kom hit. Hela skolan skulle gå på teater idag och eftersom vi bor så nära och jag inte skulle åka till min skola, så passade jag på att få lämna Mini-Me idag. Jag hinner ju aldrig det annars och det svider lite i hjärtat. Mormor kommer på morgonen och hämtar lillis, hans Fritids öppnar när mitt tåg går, så detta är liksom den enda lösningen. 

Och det var såå mysigt att ha två stycken här! 
Jag ville så gärna ha två barn, bara så där för mysfaktorns skull, liksom, men min kropp ville annorlunda och det gick inte. Då är det ju toppen när man kan låna någon annans, eller hur?! Jag håller på att lära mig att ge diabetessprutor för att kunna ha både flickan och hennes lillebror här eftersom båda är några av Mini-Mes absolut bästa vänner. Och det vore så kul att få ha tre skrattande, stojande barn här! 

Så en utökad trupp knallade iväg i morse mot teatern och det var vår i luften och även om knät inte riktigt hängde med, så var det gympadojor och en liten hand i min eftersom Mini-Me inte kommer hem i eftermiddag, det är Pappa-helg. Och på andra sidan om mig, en sockersöt liten tjej med sin fläta och sin frukt. Hjärtat hoppar lite extra - vilken gåva, vilken start på dagen! 

Och har ni märkt? Det är lite ljusare, solen var framme igår, snön är nästan borta och nu är det februari! Ljus i mörker - ljus i tunneln - ljus i hjärtat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar