tisdag 19 februari 2013

Den om att ha blivit tagen med storm och flyttats bakåt i tiden

Att de i tid må väckas

OMG!!
Jag vet inte ens var jag ska börja!
Jag har sträckläst en bok på 291 sidor - jag kunde inte sluta! Och när det väl var dags att säga farväl till Hilda, Johanna, Georg, Stina, Mindor, Manda och systrarna Märta och Lia, så ville jag dra ut på varje stavelse, läsa dem om och om igen och samtidigt satt jag där och tänkte Ja, men det är klart, så var det ju ...! 
Jag älskar att läsa böcker. Jag älskar författare som Johan Theorin och John Ajvide Lindqvist med flera, men om någon av er har läst något av dessa två så har ni en försmak om stilen i boken ovan. Romantik, skräck, sägner, små byar i skogen i norr, ett Sverige där Gud straffar och Näcken fortfarande finns. En bok där allt samlas mellan samma pärmar och där inget är givet förrän på sista sidan och till och med då, vänder boken upp och ner på livet igen! Jag satt med handen för munnen och försökte att inte hojta rakt ut på tåget, men det var väldigt nära att jag skrek rakt ut ibland eller ville gömma mig under täcket.
Och nu vet jag inte hur någon bok kommer kunna trollbinda mig på det viset igen, på väldigt länge...

Jag snubblade över bokens fejjansida för ett par dagar sedan. 
Där stod att de skickade ut e-boken gratis under hela februari, det enda man behövde göra var att skriva sin mailadress. Och ett par dagar senare hade jag mail. Om ni ska lämna ut er mailadress till något alls denna månaden, bums in och skriv in er på sidan, eller vänta tills boken kommer i tryck i april (tror jag det var).
Men läsa den - det ska ni bara göra!!

Tack så hemskt mycket, för årets bästa bok!!

Klicka på länken under bilden så kommer ni till fejjansidan. Bilden är lånad från författaren med tillåtelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar