lördag 9 november 2013

Att vara en "Tvärtemot-Maja"





Jag vet inte vad det är med mig och "tvärtom-beteende".
Det har öst ner hela dagen och vad får jag för mig att göra? Jo, tvätta fönstren! A'men hallå!
Men ok, nu är det gjort och det blev jättebra! Jag hittade min gamla (oanvända) mickroduk i städskåpet. Jag har aldrig tyckt att de funkar bra på fönster, att damma med - toppen, men inget annat. Så varför inte testa om det skulle bli lika dåligt resultat igen, det regnade ju ändå... Men wow säger jag bara!! Jag måste på något sätt kommit på hur man gör, för vilket resultat! Och så är det skönt att veta att den där lille nostryckaren inte får i sig giftiga kemikalier när han sätter nya märken på fönstren. Lätt var det också, nu blir jag nästan lite sur över att jag låtit bli att tvätta fönstren, det var faktiskt jättekul för en gång skull!

Tanken fortsatte sen så här: "Om jag nu ändå redan river ner allt i fönstren, torkar rent och gör snyggt, då kan jag lika gärna plantera om alla blommorna!" 

Men varföööör?? 
Mitt fint städade kök ser ut som ett slagfält nu och inte fick jag mer energi av att sitta ihopkrupen ute på balkongen och skopa jord i nya "krukor", mitt i storm och regn. Ok, nu är det gjort också, två plantor blev utan ny kruka men nu orkar jag faktiskt inte mer. 
Jag får väl bara acceptera att jag är en Avig Maria som måste göra allt tvärtom.

Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar