fredag 29 november 2013

Mammaboostad 4good!















"Jahadå", säger jag med snipig röst och skrattar för mig själv!

Så var det ju dags för Mammaboosten! 
Jag satt lite längre bak denna gången så inga direkta close ups att bjuda på, förutom i pausen när jag lyckades fånga Martina Haag medan hon signerade böcker för glatta livet (och även till mig så klart!)
Underbara Hanna, med en rolig show där jag både kunde känna igen mig och fnissa lite åt andra tokigheter som jag har klarat mig ifrån. Att skriva ett brev till Hemnet har jag inte gjort än, men det är väl nästan det enda jag inte testat än - det kanske kan ge utdelning, vem vet?
Fina, bedårande barnbilder tillsammans med "Besvärjelsen" - stämningen i salongen när vi alla småsnyftar lite och ler åt alla tokigheter våra barn kan hitta på. Och ja, även Martin Stenmark fick vara med på ett hörn. 

Och sen kom hon - som ett flickigt yrväder med rosa klänning och helt plötsligt skämdes jag inte för att jag inte heller hänger med ordentligt i fin-middags-konversationen om allt möjligt som står i tidningarna och som sägs på tv som jag är totalt ointresserad av! För ja, Martina - vi har alla varit där! I den pinsamma situationen där man bara önskar att man kunde få ställa sig upp, skrika så högt man kan "Vad i hela världen pratar ni om??!" 

"Tuppen" var ju en överraskning! 
Micke Södermalm! Hade inte en aning om vem han var och jag var visst inte ensam - men en man som tar en med storm på det viset, ja, det går bara inte att inte bli lite kär! Ja, nu kan vi allt om "läckande personer", grinpipiga små "tanter" och hur vi ska se till att vara i kongruens för att vara helt sanna mot oss själv och nå så långt vi bara kan! 

Ja, 4good levererade igen!
Hur kan man bara lyckas dra ihop gäng efter gäng av inspirerande människor? Ni är fantastiska och jag är så glad över att jag snubblade över nätverket som på så kort tid, skänkt mig så stor lycka och insikt!

Love!

Ps. Till mitt resesällskap hem: Jag vet inte vad du heter, men tack! Det var lika inspirerande att sitta i salongen, som att få ta del av ditt och din mans liv på vägen hem! Tro mig, ni kommer att klara av det ni har framför er och ni båda kommer gå som segrare ur allt! Ett fantastiskt liv väntar er, det är jag säker på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar