lördag 12 januari 2013

Den om tråkiga foton och skvalmusik på radion





Lördag!
Skvalmusik på radion, svenska dansbandslåtar och roliga dängor från 1946 och så ett par tråkiga foton.
Ja, det är min pausmelodi mellan rapportskrivningarna denna iskalla men soliga lördag. Vintern kom ju tillbaka, fastän jag tog in pasteller. Det hjälpte ju inte alls! Och stormande Skånelandsvindar med istappar viner runt knuten. 

Jag sitter och försöker komma på hur jag ska skriva en rapport på extremt få ord, vad jag egentligen ska ha med i den och om det ska vara någon framsida till den eller inte. Den sista frågan får jag väl ta när texten väl är klar, antar jag. Tankarna är inte helt på banan idag, ska jag erkänna. Jag tänker mer på hur det ska gå på onsdag nästa vecka... De ringde från sjukhuset och nu är det dags, nästa vecka skär de upp mitt knä... Och vad händer sen? Kommer jag bli bra, kommer det göra ont, när kan jag gå igen, behöver jag mina kryckor länge till, hur ska det gå med skolan, hur ska det gå med sonen...? Usch, det är svårt att koncentrera sig när jag bara har en massa "Tänk-om"-tankar...

Nä, sista rycket nu!
Rapporten borde kunna skickas in om ett par timmar - om jag bara sätter in tankarna i rätt fack igen! Under tiden bjuder jag på extremt tråkiga foton från Malmö Central. Jag försöker lära mig att ta kort i farten, men kan inte alltid stanna och be tiden frysa lite bara för att bilden ska bli bra - nä, träning träning träning, sen kan livet rulla på hur fort det vill, jag kommer vara beredd att fånga ögonblicken ändå!

Nu, rapport, jag, datorn, yes!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar