onsdag 2 januari 2013

Den om att hålla andan i flera timmar


När jag var liten så gick vi ofta på bio på juldagen. Det var då de släppte premiärerna och det var ett hyfsat billigt nöje (då) och vi fick gå själva. Alla kände bioägaren och alla minderåriga suckade ljudligt över biljardborden som stod vid ingången som vi absolut inte fick använda... Jag kommer ihåg hur det doftade i salongen och hur härligt det var att sjunka ner i sätet och försvinna ett par timmar. 
Det är nog där min förkärlek för filmer väcktes. Jag ääälskar film!

Idag gjorde vi något som vi sett fram emot länge, vi har inte hunnit med att använda sonens biobiljetter och det var liksom på tiden nu. Så innan jul bokade vi in oss på Cinema 3 här hemma och idag var det dags. Stor popcorn, dricka och snyggaste brillorna - Hitta Nemo i 3D!!
Jag vet inte hur många gånger vi sett filmen på dvd, men detta var verkligen ett äventyr! Herregud, man såg till och med de små luftbubblorna i vattnet simma omkring runt ansiktet och min fasa blev sann... Ni vet när hajen Bruce träffar Marwin och Doris, han kommer så där himskans nära och knäpper ihop käftarna precis vid näsan på dem, fast han inte vill äta upp dem, just då i alla fall. Och ja, tänderna kom väääldigt nära min näsa!! Lite skrämmande faktiskt! 

Så vi tillbringade 1,5 timme under havet idag, det var nästan så man höll andan hela tiden! 

Fantastiska 2:a januari!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar