torsdag 3 januari 2013

Den om att irritera ihjäl sig


Att jag aldrig lär mig! 
Man säger ju att man aldrig ska se filmerna som baseras på böcker, men jag kunde inte hjälpa det. När min favoritbok äntligen blev en miniserie, kunde jag inte låta bli att titta...

Men det kunde lika gärna varit en annan historia! Inte nog med att de tar död på folk som inte dog i boken, de har iPads och husvagnen är ett hus. Och nu helt plötsligt så kom den där Whitmore-kvinnan tillbaka igen och försökte dränka barnet... Herregud, nu kom mamman tillbaka från de döda....

Ja, jag skriver samtidigt som jag tittar på slutet, för jag kan ju så klart inte låta bli att se den heller. 
Det får kanske bli ett nyårslöfte, att inte titta på filmer som är baserade på mina favoritböcker... Ok, jag ska försöka. Men det är ju så svårt. Samtidigt som jag irriterar ihjäl mig en smula...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar