fredag 4 januari 2013

Den om nyårslöften, vardagslöften eller bara helt enkelt "så-här-tänker-jag-göra"



Har ni avgett nyårslöften?
Jag har ett stående löfte, varje år - att inte avge några löften!
Jag läste någonstans att löften som avges på nyårsafton eller måndagar, inte hålls eftersom de är belagda med  så mycket ångest och tvång. Jag vet inte om det stämmer, men det är en väldigt bra ursäkt om man inte klarar sitt nyårs-bantnings-löfte, eller hur!

Jag bestämde mig i alla fall för länge sedan att jag ska ge mig själv löften vilken dag som helst och om jag inte klarar de, gör jag om det en annan dag. Och sen inga "jag-får-inte" eller "jag-ska-bara", de är ju så tråkiga och det finns ju inget skojigt med att hålla något sånt! Det enda jag lovar mig själv är saker jag ska göra mer av! Mycket roligare!

Så mina "Jag-ska-göra-mer"-löften är så här:
Jag ska ta ut sonen på fler småsemestrar! Vi har väldigt roligt tillsammans och han är en underbar resekamrat! Och en helg hit och en helg dit, då blir det inte så dyrt heller, erbjudanden dyker ju upp varje dag!

Jag ska ha klänning och kjol mer! Jag fick väldigt ogillande blickar från min söta kursare när jag skulle på en dejt i höstas och hon frågade vad jag skulle ha på mig och jag svarade jeans..? Så, för att ha P's gillande med mig under 2013, mer klänning, kjol och strumpbyxor och högklackat! Nä, förresten, inte högklackat... Sen kanske, inte nu...

Jag ska använda min blivande studiehörna bra och mycket! (Ska bara fixa den först, men det sker i dag så det är ju lugnt)

Jag ska skratta, le, leva, älska och känna mer än jag gjort under 2012! Och när jag kan, så ska jag dansa mer också! Massor mer!! Och ofta och länge! Och sjunga högt! Och sen ska jag leva, skratta, le och älska hela världen ändå lite mer! Och vara glad för mitt liv! 

Jag ska börja äta frukost igen! Jag lovar och svär! Jag är världssämst på att äta frukost och det behöver man om man ska kunna plugga. Japp, så får det bli - frukost, jajakvinnsan!

Så där har ni mina löften! 
Vad är era?

2 kommentarer:

  1. Det enda löftet jag har är att ge allt en sista chans detta året, funkar det inte så är det dags att gå vidare. Med kroppen, jobbet, vänner, you name it. Fast med Kärleken står jag fast och det är väl just därför som jag kan vara så kaxig och säga fuck it till allt som inte funkar längre.

    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, ja, det är bra att "rensa" ibland! Det gör jag också lite då och då, allt från vindsförrådet till kontakterna i mobilen eller så kallade vänner!

      Kärleken har jag redan kastat åt vargarna, det är inget för mig! ;) Får väl förbli singel, helt enkelt!

      Ta hand om dig!
      Kram

      Radera