tisdag 8 januari 2013

Den om skira tulpaner och turkosa jumpsuits med suddiga självporträtt


Min pappa fyllde 78 år igår!
Det lustiga var att jag fick blommor. Modern min gick iväg för att ordna vackra blommor till ett betydligt mer ledsamt tillfälle, på fredag och kom tillbaka med dessa vackra bleklila tulpanerna till mig. Och efter en väldans massa plocka-undan-julsaker-stök (köksbordet är fortfarande försvunnet under en hög i rött och grönt) så är det underbart att få in pastellerna igen! Jag vet att det bara är januari, men jag vill inte ha mer vinter nu. Nu vill jag ha långsam vår och den där speciella doften som finns i vinden när jorden långsamt värms upp igen.


Jag reade mig en OnePiece förresten! Men innan någon påpekar att bilden är suddig, jo, jag vet! Men detta är mitt första självporträtt! Jag har aldrig tagit bilder med självutlösaren innan och det är minsann inte enkelt när man inte vet hur man ska göra! Plus att 3 sekunder är extremt kort tid att förflytta sig på, när man bara har ett fungerande ben. Fast nu vet jag hur man gör och jag har ju lovat att bättra mig på att synas i bloggen, så nu är det väl bara att dra igång, det kanske går att förlänga tiden eller så får jag bli en baddare på längdhopp så slipper jag svaja som en prästkrage i storm som jag gjorde på något av fotona. 

Nu har veckan börjat på allvar, känner ni det? Det var en extremt trött Minifamilj som gick upp i morse, sonen vände sig om, drog täcket över kinden och sa; Mamma, det är faktiskt fortfarande natt, jag tänker inte gå upp!

Jag har saknat rutinerna faktiskt... Så välkommen tillbaka, vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar